Minden eddigi rekordot meghaladó látogatottsági szintet értek el az amerikai újságok online kiadásai. A hagyományos újságok iránt egyre csökkenő kereslet, a hirdetők elmaradása és az olvasók internetre vándorlása miatt a kiadók is egyre keservesebben keresik annak a módját, hogy a világhálón való megjelenést miként lehetne jövedelmezővé tenni. Az ingyenes, pusztán hirdetési bevételekből finanszírozott kiadványok mellett egyre több napilap gondolkodik azon, hogy a webes megjelenést is fizetőssé teszi. A The New York Times például jövőre tervezi, hogy az újság korlátozás nélküli online változata csak pénzért lesz elérhető.
Az egyesült államokbeli és kanadai sajtóterméket képviselő Amerikai Lapszövetség (NAA) által közölt adatok szerint a webes kiadásokra havonta átlagosan 72 millió látogató volt kíváncsi, az olvasók összesen 3,2 milliárd oldalt tekintettek meg az első negyedévben, azaz a lapok böngészésével 2,3 milliárd percet töltöttek el.