A világgazdasági válság nyomot hagyott a sajtó bevételein is, de a visszaesés lassult az utóbbi években. 2004 és 2009 között negyedével csökkentek az ágazat hirdetési bevételei, 2009 és 2010 között három százalékkal. Az elmúlt év során már enyhén nőttek is a bevételek Nyugat-Európában, az Egyesült Államokban és az ázsiai-csendes-óceáni térségben.
2010-ben 14 ezer 853 újság jelent meg a világon, mintegy kétszázzal több, mint az azelőtti évben. Az összes példányszám ezzel szemben csökkent 528 millióról 519 millióra. Mindamellett a világ más-más részein eltérő folyamatokat látni: míg a fejlődő országokban öt év alatt 16 százalékkal nőtt a lapok példányszáma, Európában mintegy tíz százalékkal, az Egyesült Államokban 17 százalékkal csökkent.
Izlandban és Japánban jut el a lakosság legnagyobb részéhez a nyomtatott sajtó, mindkét országban 90 százalék felett van ez az arány.