Magyarországon a média az európai átlagnál több fogyasztót befolyásol élelmiszer vásárlásánál, a hazai fogyasztók inkább az újságokból informálódnak.
A legtöbb magyar fogyasztó döntéseire az élelmiszervásárlásnál a nyomtatott sajtó hat leginkább a médiumok közül, Európában pedig a tévéreklám befolyásolja a fogyasztókat leginkább.
Magyarországon minden harmadik, míg Európában átlagosan minden negyedik válaszadó veszi tekintetbe döntéseinél, amit a nyomtatott sajtóban olvas élelmiszerekről. Magyarországon ezt követi az interneten vagy termékismertetők révén elérhető tájékoztatás 28 százalékos említéssel, majd a tévéreklám 26 százalékkal.
Az óriásplakátok a magyar válaszadók 14 százalékát orientálják a vásárlásnál, míg az online video hirdetések, illetve a rádióreklámok 5-5 százalékukat, a weboldalak bannerjeit 4 százalék említette, a mobil telefonon érkező reklámot pedig 2 százalék.