Egy kiadói csoport felkérésére készített tanulmány szerint komoly bevételi forrás lehet a nyomtatott lapok készítőinek a táblagépekre és egyéb mobil eszközökre készített változat. 2014-re csak az amerikai piacot már 3 milliárd dollárosra becsülik.
A tanulmány a táblagépek és egyéb, érintőképernyős mobil eszközök (okostelefonok, netbookok) következő években várható fejlődésére alapozva úgy becsüli, hogy csak az USA területén a magazinok és folyóiratok digitális változatáért bő 3 milliárd dollárt költenek majd a fogyasztók 2014-ben. Az ilyen tartalmakat fogadni képes készülékek száma az USA-ban jelenleg 32 millió, de ez négy éven belül valószínűleg a hatszorosára fog emelkedni.
Különösen érdekes megállapítása a tanulmánynak az, hogy a digitális változattal szemben támasztott elsődleges fogyasztói elvárások között nem az olcsóságot találjuk. Azaz az olvasók hajlandóak akár ugyanannyit fizetni egy táblagépre készített magazinért, mint a papíralapú megoldásért. A lényeg a kiterjesztett lehetőségekben, a személyre szabott funkciókban, a könnyű kezelhetőségben és a papíron elérhetetlen multimédiás tartalmakban van.
Érdekes, hogy a férfi és női fogyasztók, sőt a korosztályok között sincs lényeges eltérés a digitális folyóiratok és magazinok megítélésével kapcsolatban. Egyedül az idősebbeknél látszik az, hogy – vélhetően az új technológiák iránti idegenkedésből fakadóan – őket sokkal nehezebb lesz megnyerni...
/bitport.hu/