Az e-könyvpiac evolúciója folyamatos, ugyanakkor eddig nem jöttek be teljes mértékban a gyártók számításai, és bár a tavalyi utolsó negyedévben az amerikai e-könyv eladások forgalma 60 millió dollárról idénre 91 millióra nőtt, ez még mindig csak 5-6 százalékát teszi ki a teljes könyvforgalomnak.
Hiába olcsóbb az előállítási és „szállítási” költsége az elektronikus tartalmaknak, a szerzők, és a művek reklámozása hatalma összegeket emészt fel, ezt pedig e-könyvek esetében sem lehet megspórolni. Ennek köszönhetően érthető a tendencia, miszerint a hagyományos kiadóknak nem fekszik a rizikó vállalása, és favoritokra van szükségük, azaz nem az e-könyvek irányába nyitnak, hanem az egyszer már befutott közönségsikereket bővítik ki szériákká. Azaz inkább számolnak a nyomdai és szállítási költségekkel, és a már korábban is bevált előre kalkulált bevétellel, mint megkockáztassák az olcsóbb előállítást elektronikus formában, de ezzel fekete lóra tegyenek, hiszen még nem alakult ki az e-felvevő háló.
Ebben az ütemben szakemberek szerint minimum öt év szükséges ahhoz, hogy az elektronikus könyvpiac betöltse a nyomtatott könyvek forgalmában keletkezett űrt.