Magyarország lakosainak nagyjából kilencven százaléka, tehát 7 800 000 ember sajtófogyasztó, ami bíztató adatnak hangzik, kérdés azonban, hogy ennyi olvasóból-nézőből mennyien választják a nyomtatott médiumokat.
A nyomtatott sajtó hanyatlását elsősorban azzal lehet magyarázni, hogy a közelmúltban megváltoztak az olvasói szokások. Többet olvasunk neten, mint papírról, és a papírújságok korábbi, stabil olvasói bázisa kiöregszik és kihal, és az ingyenes kiadványok is rontanak a fizetős nyomtatott lapok helyzetén.
A papírújságok bázisát az ötven-hatvan év körüliek jelentik, a helyi lapok pedig sok helyen rávernek az országos médiumokra, tehát a helyiek körében még mindig nagy érdeklődésre tart számot mindaz, ami az adott városban zajlik.
Továbbra sem szűntünk meg tehát papírújságot olvasni: a felmérések szerint tíz magyar felnőttből nyolc legalább egy lapot forgat, az online média pedig nem ellensége a nyomtatottnak, csupán egymás mellett léteznek.